Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

To była chyba ostatnia szkolna wycieczka dla prawie 50 tegorocznych maturzystów. Zgodnie z obietnicą, jaka padła w minionym roku szkolnym, filmoznawcy mieli zobaczyć Hollywood Europy środkowej. I zobaczyli…

Zobacz zdjęcia!!!

Praga czeska, to najpopularniejszy plan filmowy w tej części świata. Czesi, to jedni z najbardziej utytułowanych filmowców Europy Środkowej. Nic więc dziwnego, że każdy filmoznawca powinien choć raz w życiu zobaczyć to niezwykłe miasto.

Na wycieczkę wybraliśmy się, kiedy Częstochowa spływała łzami deszczu w ostatnich dniach października. Pogoda u naszych sąsiadów była zdecydowanie inna. Już w granicznym Nachodzie na ścianie wiaduktu dostrzegliśmy grafitti, które brzmiało: "Usmívejte se, zlepší vám to život" (uśmiechajcie się to polepszy wasze życie). Doskonale oddawało charakter naszych pobratymców i całej wycieczki.

Trzy dni, które spędziliśmy razem (dwa w Pradze i jeden w Kutnej Horze) zamieniły się w czas radości, uśmiechu i beztroski. Żadna zbiórka nie skończyła się w ustalonym czasie, ciągle ktoś ginął i znajdował się, błądziliśmy wśród praskich Malostranskich przecznic i odnajdywaliśmy drogę. Na niewiele zdały się upomnienia Pana Piotra (genialnego przewodnika, ktory przyjął za punkt honoru zrobić z nas Prażan). Po kolejnej naszej wpadce czasowej "wyłączył swój stoper" i dał nam odetchnąć atmosferą złotego miasta.

Zobaczyliśmy wszystko, co należało od Starego i Nowego Miasta przez rynki i placyki, Vaclawskie Namesti i Hradczany po żydowską dzielnicę synagog. Nie zapomnieliśmy także o muzeum czeskiego mistrza filmowych efektów specjalnych Karla Zemana. Niektórzy polatali na armatniej kuli wraz z Baronem Munchausenem inni polatali dziwacznym ciśnieniolotem. Nikomu nie schodził uśmiech z twarzy.

W ostatnim dniu odwiedziliśmy Srebrną Kutną Horę słynącą z kopalń tego kruszcu przed wiekami, bicia Czeskiego Grosza i urokliwych kamieniczek.

Wróciliśmy uśmiechnięci, jak zachęcał napis w granicznym Nachodzie. Czas beztroski powoli mija, bo ... matura już za pół roku.

mgr J. Sobkowski

Opis alternatywny: zdjęcia z wycieczki szkolnej do Pragi