Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
  • a15.jpg
  • w19.jpg
  • w36.jpg

Międzynarodowy, Transparent, Flaga  flag-2292675_1280.png

W piątek 12 kwietnia pod opieką pani dyrektor szkoły Małgorzaty Witek, wicedyrektor Anety Salachny oraz nauczycielek języka angielskiego: pani Anny Kurzacz i Karoliny Wojtal rozpoczęliśmy długo oczekiwaną wycieczkę szkolną do Szkocji i Holandii.

Zobacz zdjęcia!!!

Po nocnej podróży autokarem bezpiecznie dotarliśmy do Amsterdamu, gdzie zwiedziliśmy Rijksmuseum, w którym znajdują się dzieła największych niderlandzkich malarzy, m. in. Vincenta van Gogha, Vermeera czy Rembrandta. Poznaliśmy to urocze miasto pływając łodzią po tamtejszych kanałach. Po południu zaokrętowalismy się na promie i po całonocnym, bardzo przyjemnym rejsie dopłynęliśmy do Newcastle i stamtąd pojechaliśmy do szkockiego miasta Stirling, gdzie zwiedziliśmy zamek i The National Wallace Monument - wieżę upamiętniającą bohatera Szkocji Williama Wallace'a. Zmęczeni, ale pełni wrażeń dotarliśmy do hotelu, aby odpocząć przed kolejnym, emocjonującym dniem.

Poniedziałek to czas podróży w górzyste tereny Szkocji, tzw. Highlands. Przemierzając Glencoe - Dolinę Łez mieliśmy szansę podziwiać cudowny, szkocki krajobraz: góry, polodowcowe jeziora, małe wodospady, łąki i pastwiska pełne wszechobecnych owiec. Dotarliśmy do miasteczka Fort William oraz nad legendarne jezioro Loch Ness, gdzie mieszka słynny potwór Nessie, którego bacznie wypatrywaliśmy, niestety bez powodzenia. A to jeszcze nie koniec naszej przygody.

Nazajutrz udaliśmy się do Edynburga - stolicy Szkocji. W tym przepięknym mieście, zwanym Atenami północy zwiedziliśmy Zamek Edynburg, siedzibę królów szkockich, w którym znajdują się m.in.: insygnia królewskie, miecze, zbroje, armaty czy lochy, gdzie była więziona Maria Stuart. Kolejnym punktem na mapie Edynburga było nowoczesne i interaktywne muzeum whisky, w którym mieliśmy możliwość poznania procesu powstania najpopularniejszego trunku szkockiego znanego na całym świecie.

Następnie zwiedziliśmy katedrę św. Idziego. Jest to przepiękna, kalwińska świątynia ze swoimi imponującymi witrażami, sklepieniami i organami oraz odmiennie usytuowanym, a mianowicie w części środkowej, miejscem, z którego duchowny odprawia nabożeństwa.
Przemierzając ulice urokliwej stolicy Szkocji, natknęliśmy się na pomnik jednorożca - symbolu tego walecznego kraju. Po drodze zobaczyliśmy również szkocki parlament, który istnieje od 1999 oraz Pałac Holyrood będący rezydencją brytyjskich monarchów w Szkocji.

W środę rano opuściliśmy nasz hotel w Stirling. Około południa znaleźliśmy się już na terenie Anglii zmierzając do Newcastle, które zwiedziliśmy jeszcze przed przeprawą promową. Zobaczyliśmy Tyne Bridge - zielony most, o łukowej konstrukcji, będący pierwowzorem mostu portowego w Sydney, katedrę św. Mikołaja z Miry oraz zamek Black Gate.

W godzinach popołudniowych zameldowaliśmy się na promie, by przedostać się na kontynent. W czwartek rano na krótko zajrzeliśmy do Amsterdamu, by jeszcze raz poczuć atmosferę tego wyjątkowego miasta i kupić drobne pamiątki. Następnie udaliśmy się do serowarni Simonehoeve Cheese and Clogs, gdzie poznaliśmy proces powstawania sera Gouda i Edam, a także ich spróbować w wielu, różnych smakach, np. z pokrzywą, pesto czy z truflą. Zobaczyliśmy również jak powstają tradycyjne holenderskie chodaki. Ostatnim punktem programu wycieczki była wizyta w skansenie Zaanse Schans, w którym znajdują się słynne wiatraki oraz bajkowe domki pochodzące z XVII w. Spróbowaliśmy także wybornej, tradycyjnej czekolady holenderskiej, którą mogliśmy sami przygotować.

I tak dobiegła końca nasza szkocko - holenderska przygoda, lecz wspomnienia z nią związane pozostaną z nami jeszcze na długi czas. Dziękujemy za cudownie spędzony czas i z niecierpliwością oczekujemy kolejnej wyprawy w nieznane dla nas miejsca.

Opiekunowie oraz uczestnicy wycieczki

teatrimmickiewicza

Pomoc psychologiczna

zespolporadni

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Korzystając z niego wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.