Jesteśmy uczennicami klasy 2F, w tym roku szkolnym wzięłyśmy udział w Olimpiadzie "Zwolnieni z Teorii" i z dumą chciałybyśmy poinformować, że zostałyśmy laureatkami. Nasz projekt nazywa się "Razem dla Autyzmu". Celem naszego projektu było rozpowszechnianie wiedzy na temat autyzmu i szerzenia wiedzy o spektrum. Udało nam się go zrealizować dzięki pomocy całej społeczności szkolnej, która wspierała nas w wykonywaniu poszczególnych zadań, za co jesteśmy wdzięczne i bardzo dziękujemy.
Zobacz zdjęcia!!!
Projekt składał się z trzech etapów:
Pierwszym etapem był bieg charytatywny, który zorganizowałyśmy w październiku na terenie naszej szkoły razem z kiermaszem ciast, z którego dochód został przeznaczony na pomoce dydaktyczne dla uczniów w naszej szkole.
W drugim etapie zorganizowałyśmy dla uczniów naszej szkoły DZIEŃ NA NIEBIESKO. Poprosiłyśmy was o ubranie się na niebiesko w ramach wyrażenia solidarności dla osób ze spektrum autyzmu. Wszyscy chętnie wzięli udział w akcji, a pierwsze miejsce zajęła klasa 1C.
W trzecim etapie przeprowadziłyśmy dla was warsztaty (10 klas), w których mogliście wykazać się swoją kreatywnością. Przygotowałyśmy dla was prezentację, w której zawarłyśmy najważniejsze informacje dotyczące spektrum autyzmu, aby poszerzyć wiedzę uczniów w tym zakresie. Po prezentacji uczniowie zrobili quiz na platformie kahoot odnośnie tego, co wcześniej było im przedstawione. Osoba, która zajęła pierwsze miejsce w nagrodę otrzymywała coś słodkiego. W następnej części lekcji uczniowie dostali zadanie, które miało uświadomić jak ciężko jest poradzić sobie posiadając różnego rodzaju trudności (dysfunkcje). Podczas zajęć poprosiłyśmy was o opisanie tego jak się czuliście podczas wykonywania ćwiczenia.
Oto kilka z waszych wypowiedzi:
„Dziewczyny, które organizowały te warsztaty fajnie to prowadziły.”
„Wiele można się nauczyć z takich zajęć i naszym zdaniem powinno być więcej tego typu projektów, ponieważ kształtują społeczeństwo.”
„Cieszymy się, że mogłyśmy brać udział w tak ciekawym doświadczeniu.”
„Podczas warsztatów towarzyszyły nam pozytywne emocje. Dobrze się dogadywałyśmy i współpracowałyśmy.”
„Ciekawe zadania, fajna współpraca i integrowanie się.”
„Zadanie pokazało, że pomimo utrudnień da się wykonać dane polecenie w podobny sposób do osób bez utrudnień.”
„Zadanie było skomplikowane, ponieważ nie widziałyśmy co konkretnie zrobić, ale mimo tego dałyśmy sobie rade dzięki wspólnej pracy.
„Wyzwanie bardzo nam się podobało. Mimo utrudnienia, w postaci braku możliwości porozumiewania się, pracowało nam się dobrze i komfortowo, ale zadanie zajęło nam więcej czasu niż normalnie.”
Maja Dziąbor, Julia Kocot, Wiktoria Kozak, Olga Kucięba, Weronika Morawiak (Klasa IIF)
Opieka redakcyjna: dr Melania Orzechowska, mgr Joanna Piwowarczyk