Drukuj
Odsłony: 2165

Uczniowie V LO stanęli, już po raz drugi, przed poważnym wyzwaniem: podjęli się trudnej sztuki zdefiniowania miłości. Zadanie było wielkim wyzwaniem, zwłaszcza, że wymagało znajomości języka angielskiego. Wyróżnione wiersze w I i obecnej edycji – to piękne poetyckie definicje miłości. Za każdą z nich kryje się niepowtarzalna uroda i swoboda w postrzeganiu świata. Lekko skrywane tajemnice wciągają w dialog ze słowem, pozwalają na zamyślenie, są lekiem na obojętność. Umiejętności, urzeczone postawą otwartości, posłużyły się wiedzą – i w konsekwencji wywołały komunikację na wielu poziomach. A to już ‘kompetencje’ – słowo kluczowe w edukacji.

W ubiegłym roku pani Pam DeVolder, Konsul ds. Prasy i Kultury w Konsulacie Generalnym USA w Krakowie, dedykowała nam w swoim wykonaniu wiersz amerykańskiej poetki Emily Dickinson w tłumaczeniu mistrza Stanisława Barańczaka. „Nadzieja” niech nam wszystkim zawsze gra najpiękniejsze melodie.

Wyróżnienia za piękne poetyckie definicje miłości w języku angielskim na 2017 rok otrzymują:

Tymoteusz Bajerlajn (IC) i Daria Lubańska (IIC)

GRATULUJEMY!

 Niech ten konkurs usposobi was poetycznie, a wyrażona prawda o miłości – niech nastraja pozytywnie!

mgr Marzanna Gromotowicz

Idea Konkursu wpisuje się w:
- Podstawowe  kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017, w tym w szczególności:
* Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.
* Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.
- Koncepcję pedagogiczną programu nauczania języka angielskiego:
1. motywowanie uczniów, nie tylko do uczenia się języka angielskiego, ale również do używania go jako narzędzia poznania;
2. tworzenie wypowiedzi pisemnych, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć.