Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
  • a15.jpg
  • a48.jpg
  • f12.jpg
  • f20.jpg
  • h30.jpg
  • k1.jpg
  • k15.jpg
  • k17.jpg
  • k41.jpg
  • m15.jpg
  • n40.jpg
  • n41.jpg
  • n47.jpg
  • o10.jpg
  • o13.jpg
  • p50.jpg
  • p60.jpg
  • r4.jpg
  • r6.jpg
  • r78.jpg
  • s3.jpg
  • st03.jpg
  • st09.jpg
  • st10.jpg
  • t10.jpg
  • w19.jpg
  • w36.jpg

Uczniowie V LO stanęli, już po raz drugi, przed poważnym wyzwaniem: podjęli się trudnej sztuki zdefiniowania miłości. Zadanie było wielkim wyzwaniem, zwłaszcza, że wymagało znajomości języka angielskiego. Wyróżnione wiersze w I i obecnej edycji – to piękne poetyckie definicje miłości. Za każdą z nich kryje się niepowtarzalna uroda i swoboda w postrzeganiu świata. Lekko skrywane tajemnice wciągają w dialog ze słowem, pozwalają na zamyślenie, są lekiem na obojętność. Umiejętności, urzeczone postawą otwartości, posłużyły się wiedzą – i w konsekwencji wywołały komunikację na wielu poziomach. A to już ‘kompetencje’ – słowo kluczowe w edukacji.

W ubiegłym roku pani Pam DeVolder, Konsul ds. Prasy i Kultury w Konsulacie Generalnym USA w Krakowie, dedykowała nam w swoim wykonaniu wiersz amerykańskiej poetki Emily Dickinson w tłumaczeniu mistrza Stanisława Barańczaka. „Nadzieja” niech nam wszystkim zawsze gra najpiękniejsze melodie.

Wyróżnienia za piękne poetyckie definicje miłości w języku angielskim na 2017 rok otrzymują:

Tymoteusz Bajerlajn (IC) i Daria Lubańska (IIC)

GRATULUJEMY!

 Niech ten konkurs usposobi was poetycznie, a wyrażona prawda o miłości – niech nastraja pozytywnie!

mgr Marzanna Gromotowicz

Idea Konkursu wpisuje się w:
- Podstawowe  kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017, w tym w szczególności:
* Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.
* Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.
- Koncepcję pedagogiczną programu nauczania języka angielskiego:
1. motywowanie uczniów, nie tylko do uczenia się języka angielskiego, ale również do używania go jako narzędzia poznania;
2. tworzenie wypowiedzi pisemnych, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć.

   

Partnerzy  

brazowa tarcza

Brązowa szkoła


logo small


 

godlo polski


Biuletyn Informacji Publicznej

bip


 

logoSpellMaster


Zlote Szkoly Logo 1080x1080


PODATEKmicek

 


DEKLARACJA

DOSTĘPNOŚCI


POLITYKA

PRYWATNOŚCI


 DP


 

ujd small

 


 MIĘDZYWOJEWÓDZKI

TURNIEJ CHEMICZNY

logo MłodyChemikSP

DLA UCZNIÓW

SZKÓŁ PODSTAWOWYCH:

„MŁODY CHEMIK”

 


 ico covid19


OGÓLNOPOLSKI

TURNIEJ CHEMICZNY

logo MłodyChemikPonad

DLA UCZNIÓW SZKÓŁ

PONADPODSTAWOWYCH


vulcan 1


Logo konkursMickiewicz


wielcy polacy slogo

Konkurs

Wielcy Polacy na Kresach


male ojczyzny slogo

Konkurs

Małe ojczyzny -

nasza tożsamość


Interpretacja utworu slogo

Konkurs

Twoja interpretacja

utworu literackiego


LOGO V LO im. A. Mickiewicza

Tarcza


ikona Biblioteka


MickArt


wspolnota slogo


 zoom n m logo

 


mat obiektyw2021


kon2019rita


smartcookie101


Logo Check your English


Logo UPRP small


wst


LogoWilno

Szkoła Partnerska


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Projekt polsko-grecki PO WERProgram Operacyjny

Wiedza Edukacja Rozwój

2014-2020 (PO WER)


facebook


instagram


Snap


Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

epuap


 logo cke

Matura


Współpracujemy z

zycieczestochowy


 Urząd Miasta Częstochowy

urzadczestochowa


 Bursa Miejska w Częstochowie

bursamiejska


 

 doradztwo


 Teatr im. Adama Mickiewicza

teatrimmickiewicza


 Pomoc psychologiczna

zespolporadni

 

   

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Korzystając z niego wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję
© V Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Częstochowie

Logowanie